Techniki informacyjno-komunikacyjne 320-BS2-1TIK
Kierunek studiów: biologia
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł podstawowy; przedmiot kształcenia ogólnego.
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina informatyka
Rok studiów/semestr: I rok, semestr zimowy
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
laboratorium - 15 godz.
Metody dydaktyczne: pokaz/prezentacja, metoda laboratoryjna, konsultacje.
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta i wskaźniki ilościowe
Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 25 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 godz., w tym:
1) udział w wykładach: 0 godz.
2) udział w zajęciach pozawykładowych: 15 godz.
3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 2 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 12,5 godz.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się
Umiejętności:
- Student potrafi korzystając z różnych baz danych, właściwie dobierać literaturę naukową polsko- i obcojęzyczną do postawionych zadań, uzyskane informacje syntetyzować i poddawać krytycznej analizie: KP7_UW5
- Student potrafi posługiwać się zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w celu prezentacji, w formie ustnej i pisemnej, wyników badań własnych, analizy danych i opisu zjawisk: KP7_UW6
Kryteria oceniania
Pisemne kolokwium zaliczeniowe (na ocenę) i ocena zadań wykonywanych przez studenta
Dopuszcza się dwie usprawiedliwione nieobecności na zajęciach.
Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodne z kryteriami zawartymi w załączniku („Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku”) do Uchwały nr 2527 Senatu UwB z dnia 26.06.2019 r. w sprawie uzgodnienia Regulaminu studiów Uniwersytetu w Białymstoku.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Krzysztof Pabis, Aleksandra Jakiel (2013): To co każdy student wiedzieć powinien - czyli zasady przygotowywaniwa przyrodniczych wystąpień publicznych. Wszechświat 114: 10-12.
2. January Weiner, January Weiner (2018 i inne wydania): Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN.
3. Piotr Wasylczyk (2017): Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. PWN.
Literatura uzupełniająca:
1. Enrique C. Leira (2019) Tips for a Successful Scientific Presentation. Stroke 50(8), https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/STROKEAHA.119.025337
2. Romuald Zabielski, Michał M. Godlewski (2011): Przewodnik prezentowania informacji naukowej. SGGW, https://www.sggw.edu.pl/wp-content/uploads/2020/11/Przewodnik-prezentowania-informacji-naukowej.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: