Physiological Ecology 320-ERS-1PYE
Kierunek studiów: biologia
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot do wyboru, moduł specjalnościowy
Dziedzina nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina nauki biologiczne
Rok studiów/semestr: I rok / I semestr (zimowy)
Wymagania wstępne: student powinien posiadać podstawowe wiadomości z zoologii i fizjologii zwierząt
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 10 godz.
Metody dydaktyczne: wykład
Punkty ECTS: 2.0
Bilans nakładu pracy studenta i wskaźniki ilościowe:
Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 50 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz., w tym:
1) udział w wykładach: 10 godz.
2) udział w zajęciach pozawykładowych: 0 godz.
3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 15 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 25 godz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student zna jedność i różnorodność organizmów z uwzględnieniem złożoności procesów i zjawisk przyrodniczych (KA7_WG1).
2. Student zna wzajemne złożone powiązania organizmów ze środowiskiem (KA_WG3).
3. Student zna główne tendencje rozwojowe nauk biologicznych oraz czynniki, w tym finansowe, umożliwiające prowadzenie badań (KA7_WG7).
Kompetencje społeczne:
4. Student jest gotów do stałego poszerzania dorobku zawodowego (KA7_KR5).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład
Weryfikacja i ocena osiągniętych przez studenta efektów kształcenia następuje w ramach pisemnego zaliczenia (test).
Literatura
Literature:
Angilletta, M.J. Jr. 2009. Thermal Adaptation: A Theoretical and Empirical Synthesis. Oxford University Press.
Hayes, J.P., Garland, T. Jr. 1995. The evolution of endothermy: testing the aerobic capacity model. Evolution, 49: 836 – 847.
Hill R., Wyse G., Anderson M. 2004. Animal physiology. Sinauer Associates, Sunderland, USA.
Karasov W.H., Martinez del Rio C. 2007. Physiological ecology. Princeton University Press, Princeton, USA.
McNab B.K. 2002. The physiological ecology of vertebrates. Cornell University Press, Ithaca, New York.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: