Pomoc publiczna w ekobiznesie 320-ES1-2PPE
Profil studiów: ogólnoakademicki;
Studia: stacjonarne;
Przedmiot: kierunkowy;
Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina ekonomia i finanse
Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z mikro- i makroekonomii
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin; zajęcia terenowe 15 godzin
Metody dydaktyczne: wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących; konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców w zależności od potrzeb studenta; zajęcia terenowe; obserwacja
Punkty ECTS: 1
Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 32 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 31 godz., w tym:
1) udział w wykładach: 15 godz.
2) udział w zajęciach pozawykładowych: 15 godz.
3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 1 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 1 godz.
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki; Punkty ECTS: 1 |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student zna i rozumie kluczowe kategorie ekonomii i finansów, podstawowe teorie mikro- i makroekonomii oraz zasady funkcjonowania rynku w danym systemie ekonomicznym - KA6_WG5
Umiejętności:
2. Student potrafi planować i wykonywać podstawowe eksperymenty i pomiary, interpretować ich wyniki oraz wyciągać wnioski - KA6_UW2
3. Student potrafi stosować podstawową terminologię specjalistyczną w języku ojczystym oraz obcym (na poziomie B2) w celu opisu zagadnień przyrodniczych i społecznych - KA6_UK1
Kompetencje:
4. Student jest gotów do wykazywania kreatywności, innowacyjności oraz przedsiębiorczości w podejmowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego - KA6_KO2
Kryteria oceniania
Metody nauczania:
- wykłady prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków;
- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb Studenta;
- zajęcia terenowe
- obserwacja
Metody oceniania:
Zaliczenie części wykładowej w oparciu o:
- zaliczenie kolokwium – test składający się z pytań zamkniętych i otwartych przeprowadzony na ostatnim wykładzie
- aktywność w dyskusjach.
Zaliczenie zajęć terenowych w oparciu o:
- obowiązkową obecność podczas zajęć;
- opracowanie i złożenie sprawozdania z zajęć
Literatura
Literatura podstawowa:
A. Jankowska (2015). Pomoc publiczna dla przedsiębiorstw w świetle uregulowań wspólnotowych. Zasady i ograniczenia udzielania, Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
Dowgier R. (2015). Wpływ regulacji dotyczących pomocy publicznej na stanowienie i stosowania lokalnego prawa podatkowego, Temida 2, Białystok.
M. Kogut-Jaworska (2016). Pomoc publiczna i jej szczególne znaczenie w systemie wsparcia publicznego w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 451, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2018 r., UOKiK, Warszawa 2019.
R. Przygodzka, The specificity of state aid in Poland in comparison with European Union countries, Optimum. Economic studies, 2020, nr 4, https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/9929/1/Optimum_4_2020_R_Przygodzka_The_specificity_of_state_aid_in_Poland.pdf
Literatura uzupełniająca:
Ł. Narloch (2013). Pomoc publiczna dla przedsiębiorstw – czy warto jej udzielać?, Zarządzanie i Finanse 2013, nr 1, cz. 1, s. 474.
P. Podsiadło (2014). Pomoc de minimis jako instrument polityki pomocy publicznej w Unii Europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: