Przedmiot do wyboru 16 - Ekologia torfowisk 320-ES1-3PDW16B
Kierunek studiów: ekobiznes
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot do wyboru
Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina nauki biologiczne
Rok studiów/semestr: III rok /VI semestr (letni)
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 20 godz.
Metody dydaktyczne: wykład, pokaz, konsultacje
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta i wskaźniki ilościowe:
Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 75 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 godz., w tym:
1) udział w wykładach: 20 godz.
2) udział w zajęciach pozawykładowych: 0 godz.
3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 17,5 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 37,5 godz.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i terminologię stosowaną w naukach biologicznych, chemicznych i naukach społecznych: KA6_WK1
2. Student potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę a także umiejętności: KA6_UU1
3. Student jest gotów do stałego uczenia się oraz korzystania z pomocy ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu
problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu ekobiznesu: KA6_KK2
Kryteria oceniania
Wymagana obecność na wykładach, przy czym dopuszcza się jedną nieobecność .
Przedmiot kończy się zaliczeniem pisemnym na ocenę.
Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku.
Literatura
1. Katz N. J. 1975. Bagna kuli ziemskiej. PWN, Warszawa.
2. Lipka K., Stabryła J. 2012. Wielofunkcyjność mokradeł w Polsce i świecie. Współczesne Problemy Kształtowania i Ochrony Środowiska, Monografie 3: 7-16. http://www.uwm.edu.pl/environ/vol03p/vol_03p_rozdzial01.pdf
3. Montanarella L., Jones R. J., Hiederer R. 2006. The distribution of peatland in Europe. Mires and Peat 1. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.501.5039&rep=rep1&type=pdf
4. Pawlaczyk P., Herbichowa M., Stańko R. 2005. Ochrona torfowisk bałtyckich. Przewodnik dla praktyków, teoretyków i urzędników. Wyd. Klubu Przyrodników, Świebodzin. https://www.researchgate.net/profile/Pawel-Pawlaczyk-2/publication/332277796_Ochrona_torfowisk_baltyckich_-_Przewodnik_dla_praktykow_teoretykow_i_urzednikow/links/5cabae7e4585157bd32d17da/Ochrona-torfowisk-baltyckich-Przewodnik-dla-praktykow-teoretykow-i-urzednikow.pdf
5. Rydin H, Jeglum J. 2008. Biology of peatlands, Oxford University Press, Oxford.
6. Tobolski K. 2000. Przewodnik do oznaczania torfu i osadów jeziornych. PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: