Przedmiot do wyboru 17- Zarządzanie sprzedażą 320-ES1-3PDWXVIID
Kierunek: Ekobiznes
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:3 semestr: 6
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15 h, konwersatorium 15 h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną;
Konwersatorium z omówieniem case studies i analizą realnych sytuacji zwiąanych z zarządzaniem sprzedażą
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami: 50 h
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h
W tym:
1) udział w wykładach: 15 h
2) udział w konwersatorium: 15 h
udział w konsultacjach i zaliczeniach: 2 h (zaliczenie 1 h, konsultacje 1 h)
Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń (praca własna studenta): 18 h
% godzin pracy własnej studenta: 36%
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent:
KA6_WG5 absolwent zna i rozumie kluczowe kategorie ekonomii i finansów, podstawowe teorie mikro- i makroekonomii oraz zasady funkcjonowania rynku w danym systemie ekonomicznym
KA6_WK2 absolwent zna i rozumie teorię i metodologię badań przyrodniczych oraz społecznych
KA6_WK4 absolwent zna i rozumie podstawowe uwarunkowania etyczne i prawne związane z działalnością zawodową oraz gospodarczą i wdrożeniową
KA6_UW5 potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk biologicznych oraz ekonomii i finansów do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów
KA6_UK2 potrafi stosować odpowiednie techniki informacyjno-komunikacyjne, w tym przygotować krótkie wystąpienia, wyrażać swoje opinie oraz prowadzić dyskusję stosując język specjalistyczny
KA6_KK3 ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie
Kryteria oceniania
Wykład - zaliczenie na ocenę w formie testu składającego się z 15 zagadnień z wielowariantowością odpowiedzi. Test uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi. Aktywność podczas wykładów może wpłynąć do 50% na ocenę końcową z przedmiotu.
Dodatkowa weryfikacja wiedzy studenta podczas konsultacji indywidualnych i dyskusji tematycznych.
Konwersatorium - zaliczenie na ocenę - studia przypadków/zadania oraz aktywny udział w dyskusjach tematycznych.
Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w
Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku.
Literatura
Literatura podstawowa
Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005
Handel detaliczny żywnością w Polsce, Małgorzata Kosicka-Gębska, Agnieszka Tul-Krzyszc, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011
Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
The retail trade in Europe - diagnosis and future perspectives, Kucharska B. (red.), Publishing House of the University of Economics, Katowice 2015
Literatura uzupełniająca
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010
Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: