Monitorowanie i ocenianie osiągnięć uczniów 360-MS2-2MO
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: 2/3
Ćwiczenia 10
Metody dydaktyczne: Pogadanka dydaktyczna, metoda odwróconej lekcji, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach:10
zapoznanie z literaturą: 5
przygotowanie do zajęć: 5
przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5
udział w konsultacjach: 1
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 11 godz., 1/2 pkt. ECTS,
o charakterze praktycznym: 25 godz., 1 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent potrafi:
KP7_UW6 - tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia;
KP7_UO3 - monitorować postępy uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym szkoły;
KP7_UU1 - wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem;
absolwent jest gotów do:
KP7_KR2 - budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej;
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Student jest oceniany w oparciu o obserwację jego aktywności podczas zajęć oraz przygotowanej pracy zaliczeniowej stanowiącej opracowanie wybranego zagadnienia dotyczącego tematyki przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, WSiP Warszawa 2002
2. B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, WSiP Warszawa 1999
Literatura dodatkowa:
1. E. Szedzianis, Ocenianie wspierające aktywność badawczą uczniów w edukacji przyrodniczej w klasach IV – VIII szkoły podstawowej, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1064/PRZYR_8_3.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
2. Metody sprawdzania i kryteria oceniania osiągnięć uczniów, https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4103767627eb45056553b76607078057, dostęp dnia 27. 09.2021
3. E. Stożek, Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych i EWD do oceny potrzeb szkół, file:///C:/Users/ANNARY~1/AppData/Local/Temp/Ewa_Stozek_Wykorzystanie_EWD-1.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
4. Agnieszka Pfeiffer, Strategie oceniania różnych rodzajów aktywności dzieci starszych i młodzieży w edukacji matematycznej, wspierające kreatywność i samodzielność uczących się, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1008/MAT_3_2.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
5. B. Niemierko, Między oceną szkolną a dydaktyką – bliżej dydaktyki, WSiP Warszawa 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: