Seminarium licencjackie 340-PS1-3SEML5
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Grupa zajęć 30: seminarium licencjackie
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: III rok filologia polska I st., semestr zimowy i letni
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin; ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna
Punkty ECTS: 20
Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 60h, przygotowanie do zajęć – 10 h, udział w konsultacjach – 5 h, przygotowanie pracy licencjackiej – 20 h
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta: a) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h (1 pkt ECTS), b) o charakterze praktycznym - 30 h (1pkt ECTS).
W cyklu 2022:
Seminarium licencjackie to spotkania polegające na przekazaniu uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu określonego przez prowadzącą, tj. aksjolingwistyki (badań nad językiem wartości, semantyką nazw wartości, sposobami wartościowania w tekstach różnego gatunku). Przedmiotem rozważań może być m.in.: odzwierciedlona w języku hierarchia wartości, słownictwo nacechowane aksjologicznie, elementy morfologiczne, składniowe, leksykalne i inne służące komunikowaniu wartościowania, wartościowanie jako element perswazyjny komunikatu, kreowanie językowego obrazu świata poprzez wartościowanie (pozytywne lub negatywne) określonych elementów rzeczywistości. Materiałem źródłowym mogą być teksty (pisane lub mówione) zróżnicowane gatunkowo. |
W cyklu 2023:
Seminarium licencjackie to spotkania polegające na przekazaniu uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu określonego przez prowadzącą, tj. aksjolingwistyki (badań nad językiem wartości, semantyką nazw wartości, sposobami wartościowania w tekstach różnego gatunku). Przedmiotem rozważań może być m.in.: odzwierciedlona w języku hierarchia wartości, słownictwo nacechowane aksjologicznie, elementy morfologiczne, składniowe, leksykalne i inne służące komunikowaniu wartościowania, wartościowanie jako element perswazyjny komunikatu, kreowanie językowego obrazu świata poprzez wartościowanie (pozytywne lub negatywne) określonych elementów rzeczywistości. Materiałem źródłowym mogą być teksty (pisane lub mówione) zróżnicowane gatunkowo. |
W cyklu 2024:
Seminarium licencjackie to spotkania polegające na przekazaniu uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu określonego przez prowadzącą, tj. aksjolingwistyki (badań nad językiem wartości, semantyką nazw wartości, sposobami wartościowania w tekstach różnego gatunku). Przedmiotem rozważań może być m.in.: odzwierciedlona w języku hierarchia wartości, słownictwo nacechowane aksjologicznie, elementy morfologiczne, składniowe, leksykalne i inne służące komunikowaniu wartościowania, wartościowanie jako element perswazyjny komunikatu, kreowanie językowego obrazu świata poprzez wartościowanie (pozytywne lub negatywne) określonych elementów rzeczywistości. Materiałem źródłowym mogą być teksty (pisane lub mówione) zróżnicowane gatunkowo. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG2 - ma wiedzę o procesie historycznoliterackim, zna głównych twórców, tematy, prądy literatury polskiej oraz wybrane zagadnienia literatury
powszechnej i regionalnej.
KA6_UWO1 - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł.
KA6_UW1 - analizuje tekst artystyczny na płaszczyźnie historycznoliterackiej,
stylistycznej, gatunkowej, kompozycyjnej z uwzględnieniem kontekstów.
KA6_UWK1- interpretuje komunikat językowy z wykorzystaniem kontekstów i
świadomością paradygmatów badawczych właściwych dla językoznawstwa.
KA6_UK1 - planuje i konstruuje wypowiedzi ustne i pisemne sproblematyzowane interpretacyjnie, posiada umiejętność merytorycznego
argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz własnych wniosków.
KA6_UUO1 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności
badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
KA6_KKOR1 - postępuje zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej,
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Kryteria oceniania
Metody uczenia: dyskusja, projekt.
Sposoby weryfikacji:
praca dyplomowa,
aktywność na zajęciach,
systematyczność pracy,
stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy,
udział w dyskusjach.
Literatura
Literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od tematu wybranego przez studenta.
W cyklu 2022:
Literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od tematu wybranego przez studenta. |
W cyklu 2023:
Literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od tematu wybranego przez studenta. |
W cyklu 2024:
Literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od tematu wybranego przez studenta. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: