Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 360-MS2-2PUS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: 2/4
Ćwiczenia 10
Metody dydaktyczne: Pogadanka dydaktyczna, metoda odwróconej lekcji, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach:10
zapoznanie z literaturą: 5
przygotowanie do zajęć: 5
przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5
udział w konsultacjach: 1
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 11 godz., 1/2 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym: 20 godz., 1 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent zna i rozumie:
KP7_WG6 - zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania;
KP7_WG10 - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
absolwent potrafi:
KP7_UW2 - adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
absolwent jest gotów do: KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Student jest oceniany w oparciu o obserwację jego aktywności podczas zajęć oraz przygotowanej pracy zaliczeniowej stanowiącej opracowanie wybranego zagadnienia dotyczącego tematyki przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
Literatura dodatkowa:
1. https://sites.google.com/site/programgimnazjum/nakladka-na-program-dla-uczniow?authuser=0
2. https://sites.google.com/site/programgimnazjum/nakladka-na-program-dla-uczniow-zdolnych?authuser=0
3. https://sites.google.com/site/programdlalo/nakladka-dla-uczniow-zdolnych?authuser=0
4. https://sites.google.com/site/programdlalo/nakladka-dla-uczniow-ze-spe?authuser=0
5. https://www.ore.edu.pl/2017/11/specjalne-potrzeby-edukacyjne-materialy-do-pobrania/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: