Programowanie skryptowe 390-FG1-2PS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka
Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3
Moduł: kształcenie specjalistyczne
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h
Punkty ECTS: 5
Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS
Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:
- Python i różne środowiska programistyczne: IDLE, IPython, Spyder, Jupyter.
- Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w języku Python.
- Python w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Jython w Fiji i TigerJython.
- Numpy i Matplotlib (tworzenie wykresów i obliczenia numeryczne).
- Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w JavaScript.
- JavaScript w programowaniu stron internetowych i tworzenie prostych gier z HTML 5 canvas.
- JavaScript w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Fiji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Efekty kształcenia
K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych – w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych,
K_W24: ma podstawową wiedzę z zakresu algorytmiki i struktur danych,
K_W25: zna podstawy programowania w wybranym języku wyższego poziomu,
K_W26: zna podstawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz problemów techniki,
K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych,
K_U23: umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku programowania, skompilować go i uruchomić,
K_U24: umie wykorzystywać narzędzia komputerowe do rozwiązywania problemów matematyki i fizyki, w tym środowiska informatyczne do analizy danych, obliczeń numerycznych i symbolicznych,
K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania,
K_K01: zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych,
K_K03: rozumie znaczenie własności i uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób,
K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych
Kryteria oceniania
Laboratorium:
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:
- maksymalnie 15 punktów za pracę na zajęciach,
- maksymalnie 15 punktów za prace domowe.
Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe:
2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30
Wykład:
Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu końcowego.
Literatura
- Nicholas C. Zakas, "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", Helion, Gliwice 2010
- Allen B. Downey, "Myśl w języku Python! Nauka programowania.", Helion, Gliwice 2017
- Źródła internetowe: https://www.w3schools.com/; https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programmers; http://www.numpy.org/; http://www.jython.org/; http://jython.tobiaskohn.ch/links.html; https://fiji.sc/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: